Klubbens terminliste med info

Terminliste Senja Ski vinternen 2022/23. Selv om det er ulike nivåer, kan alle som er gamle nok reise å gå hvor de ønsker.

Dato.

Ifkkiruna.se

06 år og eldre

Senja ski

Info om skirenn og litt annet som er greit og ta med seg 😊

Senja ski har valgt å sette de ulike skirenn på ulike nivåer sånn at hvis noen er usikker på sine første skirenn, er det greit og starte litt lavere og så heller gå opp etter en fin start. Dere ser og at det er tatt hensyn til alder og reiseavstander på de ulike nivåer.

Nivå 1. Klubbrenn: Telenorkarusellen og klubbmesterskapet. 0 år og eldre. Starter onsdag 01 februar og går hver onsdag med start kl. 18.00 og går til og med 22 mars. Se senjaski.no og trykk Telenorkarusellen. Ligger og ute på FB siden senja ski.

Nivå 2. Sonerenn: Midt -Troms område fra 8 år. Kretsen er delt opp i 4 soner og vi ønsker at de yngre går sine sonerenn i den sonen de tilhører. Enkelte arrangører har og barneskirenn for de under 8 år, da står det i innbydelsen.

Nivå 3. Kretsrenn og kretsmesterskapet: Hele fylket fra 8 år. Kirunaspelen. Et flott arrangement som Senja ski har reist på i 20 år som en avslutning på konkurransesesongen og en famillietur.

Nivå 4. Nord – Norsk mesterskap: Arrangeres fra torsdag - søndag. Hovedlandsrennet: Uoffisielt NM for 15 – 16 åringer.

Holmenkollstafetten 15 -16 år. Uttak Troms skikrets – følg med på hjemmesiden kretsen. Ungdommens Holmenkollrenn for 13 – 14 åringer. Nivå 5. NM og Norgescup junior: 4 langweekender i året. Fra og med 17 år til og med 20 år. Disse finnes i skikretsen/skiforbundet sin terminliste. Nivå 6. Seniorcuper og større mesterskap, senior og junior. Her henvises til skikretsen/skiforbundet sin terminliste.

I tillegg arrangeres det en del større skifestivaler fra nivå 3 til nivå 6 rundt omkring som man kan finne på nett.

- Aldersklassene regnes ut fra det utøverne fyller i 2023. Det betyr at 8 årsklassen denne vinteren er født i 2015.

- På de fleste skirenn er trenere og klubben til stede og har felles samlingsted, her er det smøring og hjelp der alle hjelper alle 😊

- Kuldegrense opp til 16 år: -15. 16 år og eldre -18. For distanser over 30 km er grensen -15 = Avlysning-utsettelse.

- Telenorkarusellen: - 12 til og med - 15 grader arrangeres det uten tidtaking. Kaldere enn – 15 avlyses dagens renn. Temperaturen tas oppe ved hallen. Senja ski vil og ta hensyn til sterk vind ved gjennomføring.

- Mer info om skirenn, innbydelser og påmelding til hvert renn finnes på www.skiforbundet.no/troms/langrenn/skirenn. Her bør dere sjekke med jevne mellomrom da det kan komme endringer på de renn som er satt opp.

Felles overnatting:

1.Nordreisa 03 – 04.desember. Reiser fredag etter jobb/skole og blir til søndag).

2.Harstad/Medkila 27 – 29 januar KM del 1. Reiser fredag etter jobb/skole og blir til søndag.

3.Hammerfest 16 – 19 mars Nord – Norsk Mesterskap. Reiser torsdag 16 mars morgen og blir til søndag 19 mars, men her sees på om vi har stafettlag søndag, hvis ikke drar vi hjem lørdag.

4.Tromsø 14 – 16 april KM del 2. Utgangspunkt reiser fredag kveld og hjem søndag.

5.Kirunaspelen 22 – 24 april Scandic Kiruna. (Reiser fredag på morgenen/eventuelt torsdag kveld/og blir til søndag). 3 renn fra de minste knøttene til senior. https://ta.skidor.com/EventDetails.aspx?EventID=13...

Senja Ski legger ut felles overnattingstilbud på disse arrangementene. Senja Ski har brukt og ha avslutning for de aktive og familier I Kiruna, her ordner hver enkelt familie overnatting, men de fleste bruker å bo på Scandic, spør etter idrettspris. Opp til hver enkelt hvor de booker seg inn I Kiruna men sosialt og koselig på Scandic. Man får 4 personer inn på de største rommene. Da Troms skikrets kjører KM del 2 samme helg som Kiruna i 2023 satser vi på en fin avslutning I Tromsø, blir noe flyttet tar vi begge.

- Er det renn foresatte ikke kan dra på så ta kontakt med trenere eller andre dere vet skal dra, så fyller vi opp biler og er behjelpelig med alt som trengs på turene, dette så langt det er ledig plass til det aktuelle rennet 😊

- Påmelding i Min Idrett. Her går dere inn og lager profil på www.minidrett.nif.no så får dere info om å fylle ut og veien videre. Når det er opprettet profil på utøver, kan dere melde dere selv på innenfor påmeldingsfristen som arrangør setter. Husk at klubben dekker påmeldingsavgiften så den skal dere ikke forskuttere, utenom noen få store renn (Disse kommer opp i min idrett), der betaler dere og får refundert fra klubb mot kvittering.

- Klubben dekker påmeldingsavgiften til alle skirenn. Merk dere må/kan melde dere av i Min Idrett fram til torsdag før skirennet hvis dere ombestemmer dere og ikke går. Hvis det ikke meldes av, og ikke møtes opp på skirennet vil man bli belastet påmeldingsavgiften i etterkant, såfremt det ikke er sykdom som meldes inn senest på morgenen renndagen.

- Klubben dekker 50% av reise og opphold på: Ungdommens Holmenkollrenn, Ungdomsstafetten i kollen, Hovedlandsrennet 15 – 16 åringer, Renn der yngre løpere blir tatt ut fra krets/forbund og disse ikke dekker reisen dekker klubben 50%. NM junior og NM senior, samt NC junior og NC senior dekkes med 50%. I tillegg dekkes 50% på overnattingsdelen NNM.

- Når det gjelder tidtaking på skirenn fra nivå 2 og oppover brukes en GPS brikke som festes rundt ankelen i de fleste skirenn som tar tiden. Senja ski dekker leie fra renn til renn på denne brikken opp til 13 år. (skulle det komme noen nye løpere eldre enn 12 år dekker klubbene brikker på de første skirenn for disse. Fra og med 13 år må foresatte kjøpe denne selv. Sjekk Emit.no, der kan den kjøpes og heter emiTag V3 og varer I flere år.

Spørsmål så ta kontakt med de respektive trenere i gruppene, eller sportslig leder Renè på mob. 48235662

Organisasjonsnummer: 885 887 872
9303 Silsand